New year, new me

New year, new me Spesial

Det er ikke ukjent at de fleste setter seg nye nyttårsforsett når det nye året trer inn.  For noen kan det være å spare, mens for andre er det å trene og det å spise sunnere. Dette med trening høres vel ikke så veldig vanskelig ut, men er det egentlig så enkelt å følge dette nyttårsforsettet?

 

2.nyttårsdag er treningssentrene stappfulle av mennesker, alle skal trene. New year, new me. Alle vil starte på nytt med blanke ark. Målet med treningen er vel først og fremst å komme seg i form, men den største motivatoren for å utføre dette målet er å få sommerkroppen 2017, 2018 eller 2030.

 

Klassiske feil folk gjør:

 

  1. For høye mål:
    Mange har for høyt mål eller et alt for lite mål eller i verste fall så gjør man det ikke for seg selv men noen andre. Da har du ikke motivasjon og du vil gå lei med en gang. Det viktigste er at du vil gjøre dette for deg selv å ikke noen andre.

  2. Kjeder seg på trening:
    Du må finne øvelser eller treningsmetoder som du liker, visst ikke vil du gå fort lei å finne ut at trening ikke er noe for deg. Du må finne noe du liker og vil bli god på for å ha motivasjonen til å fortsette.  

  3. Du overlater motivasjonen til dagsformen
    Av og til er det veldig lett å skylde på dagsformen. Du er litt sliten, du hadde en tøff skoledag og derfor orker du ikke trening akkurat i dag, du kan heller ta økta på torsdag. Ligger dette inn i vanene dine er det fort gjort å la det gå langt over til å tenke slik hver eneste dag. Trening gir energi og derfor bør det bare være positivt å ta seg en 45 - 60 minutters økt dersom du er veldig sliten en dag.

  1. For mye fokus på målet og ingen plan B
    Du fokuser for mye på hva du må oppnå istedenfor det du får oppnå. Ta en dag om gangen. I tillegg har du heller ingen plan B når motivasjonen din daler, vips er du tilbake til start.

  1. Finner på unnskyldninger
    Du finner måter å rettferdiggjøre unnskyldningene dine for å slippe å trene. Det er for mye å gjør på jobb eller skole, du har ikke tid, du må bare nødt til å…, i morgen passer bedre, vi tar det over helga osv osv.

 Tips til hvordan opprettholde trening og motivasjon finner du HER

Lest 702 ganger Sist redigert torsdag, 02 februar 2017 10:03
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)